niedziela, 17 grudnia 2017

Przyszła baba do ramiarza...

... i jest zła. Czy może raczej rozczarowana i wkurzona. Ale może niesłusznie i przesadzam, bo mój pedantyzm się uaktywnil.
Sprawa wygląda tak: wiedziałam, że nie będzie mi się chciało jeździć za ramką i potem oprawiać samej (nie umiem i boję się że coś schrzanię, a robiłam na zamówienie) wiec mąż znalazł oprawę obrazów niedaleko swojej pracy. Babka zainkasowała 150 zl i powiedziała, że ponieważ obraz jest duży to trzeba to włożyć w blejtramę (chyba tak to się nazywa).
Mąż odebrał gotowy obraz, przywiózł do domu i oglądam - rama ładnie dobrana, nie ma passe-partout ale w sumie nie powiedziałam że ma być a chyba jest ok. Odwracam obraz i mi szczena opadła... powtarzam raz jeszcze - nie znam się na obrazach ale zakładałam, że nie muszę mówić mężowi żeby on powiedział specjaliście, że od tylu trzeba podkleić czymś żeby nie pokazywać lewej strony pracy! Serio wkurzyłam się, bo nie spodziewałam się czegoś takiego. Mąż mnie pocieszał, że przecież obraz będzie wisieć na ścianie więc nikt tego nie będzie oglądać no ale to tak jakby fotograf dawał klientowi zawsze dwie wersje ujęcia: bez obróbki i z. Co prawda mój tył aż tak koszmarnie nie wygląda ale mimo to, tego się nie pokazuje!
Wymyśliłam, że założę jasną tekturkę i jakoś to będzie. Tak zrobiłam i co prawda to nie rozwiązało wszystkich problemów, bo przez to z przodu zrobiła się ramka ale i bez niej są jakby dwa kolory płótna.
Jednak zobaczyłam kolejny szczegół który mnie po prostu wkurzyl: pod szybą są nitki! Nosz kur... piejacy.
I teraz mi powiedzcie: czy ja przesadzam czy warto jutro ruszyć i reklamować oprawę żeby babka usunęła nitki spod szyby i przykleila coś z tylu?

Jakie macie doświadczenia?




Tutaj jest tył z tekturkę którą włożyłam, nie zrobiłam zdjęcia przed. Planowałam dzisiaj wreszcie wręczyć ten obraz bo od wiosny to obiecałam. Jeżeli jutro zawieziemy do reklamacji no to raczej na pewno następna okazja będzie pewnie dopiero po Nowym Roku.

11 komentarzy:

  1. Witaj! Z własnego doświadczenia mogę Ci podpowiedzieć jak dobrze oprawić kartę z zielnika. Swoją hortensję zawiozłam do ramiarza i Pan mi doradził, że sam haft najlepiej naciągnąć albo na dobrze dobrany kolorystycznie twardy karton albo właśnie na passe-partout. O dziwo w moim przypadku jako tło idealnie zgrała się lekko zgniła zieleń. Plecy haftu muszą być zakryte, a same nitki absolutnie muszą zniknąć. Na 100% oddałabym obraz do reklamacji. Podsyłam link z tym jak obraz wygląda u mnie: http://bibliotekahaftu.blogspot.com/2017/01/hafciarskie-podsumowanie-roku-2016.html
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym na twoim miejscu reklamowala. Za taka kase takie postepowanie jest niedopuszczalne. Ja kupuje ramki z passe na wymiar w sklepie internetowym Carlson-piechocki. Za niecale 120 kupilam cztery ramki na wymiar z passe i dwie male gotowe bez passe. Musialam jednak sama oprawic. Pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie masz co się zastanawiać - reklamuj. Nie do przyjęcia jest zostawienie lewej strony widocznej, dobry ramiarz cokolwiek oprawia daje dyktę. Pewnie to wychodzi przy blejtramie, która wcale nie wydaje mi się konieczna przy tym hafcie. Oprawiałam sama większe hafty i też widziałam oprawione przez ramiarza. Nitki i paprochy też do poprawienia.
    Raczej nic tam więcej nie oddawaj i poszukaj na przyszłość, kogoś kto o oprawie haftów ma jakieś pojęcie.
    Jak ja kiedyś oprawiałam, to nie zostawiałam wolnej ręki, sama dobierałam ramę, określałam czy chcę to czy siamto, umawiałam się też od razu co do ceny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście, tylko reklamacja wchodzi w grę. Ja swoje zielniki oprawiałam sama, w ramki zamówione na allegro i jestem zadowolona z efektu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Och Ci ramiarze, nieraz trudno się z nimi dogadać! Ale to co zrobili u Ciebie to już przesada!!! Koniecznie reklamuj, jak można było wziąść tyle kasy i niezakryć tyłu pracy. Kobieta chyba niezbyt zna się na robocie. Powodzenia🤗☺️

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak najbardziej reklamować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Reklamować! To się do niczego nie nadaje, jeszcze za taką kasę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dawałam do oprawy to z tyłu rama była ładnie zakryta, ale było kilka innych mankamentów. Ogólnie ramkę masz ładną i nawet niepotrzebne passe :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadzam się z dziewczynami. Reklamacja i niech poprawia bo nie wzięła małych pieniędzy. O moich przejściach z oprawą nie będę pisać bo do tej pory mnie trzęsie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Reklamowałabym. Za taką kasę to się człowiek spodziewa jakiegoś profesjonalizmu :/

    OdpowiedzUsuń
  11. Pewnie u Ciebie już po sprawie i decyzję podjęłaś, ale mam nadzieję, że wyjaśniłaś sobie sprawę z panią oprawczynią! Ja tylko raz oddałam haft do oprawy i też była to zielnikowa karta - magnolia. Za cienką i prostą drewnianą ramkę bez passe-partout (na takiej mi zależało) oraz oprawę zapłaciłam 50 lub 60 zł, nie pamiętam dokładnie. Plecy są przykryte, nitek ani paprochów nie widać. Za taką kasę w niby profesjonalnym zakładzie nie powinnaś mieć się czego czepić!

    OdpowiedzUsuń